dinsdag 8 maart 2011

Hondenschool enzo

Met de puppytraining, basic manners training, training voor gevorderden, dagopvang en het hondenhotel heeft de Dubai Dog Academy toch al heel wat te bieden dachten we. Om niet te vergeten privé-lessen, transport op maat en aankoopadvies. Maar toch wilden sommige klanten meer met hun hond doen. Iets actiefs, iets leuks en ontspannends... Dus is er nu "agility" training voor gevorderde honden en -bezitters. Agility wordt vooral in wedstrijdverband beoefend waarbij de baas de hond begeleidt over en langs een aantal obstakels. Het is de bedoeling dat de hond zonder lijn loopt en alleen verbaal met commando's wordt aangespoord om de hindernissen zonder fouten en in de juiste volgorde te nemen en dat dan allemaal in de snelste tijd.

Maar ja, waar haal je de apparatuur vandaan die darvoor nodig is? We zijn allemaal gewend dat Nederland distributieland is en staan er niet bij stil hoe al die spullen ter plaatse komen, maar in Dubai is het al een uitdaging om nieuwe pedalen voor je fiets te vinden. Het is meestal eenvoudiger om een nieuwe fiets te kopen en vaak zelfs de enige oplossing. Zoek je een paar schoenen in maat tweëenveertig dan gebeurt het regelmatig dat de verkoper zegt: "die hebben we niet. Ik heb wel maat veertig, wilt u die proberen?". Maar goed, ik dwaal af, agility apparatuur is dus in Dubai niet te krijgen. Je kunt het via internet in de USA bestellen, maar met de verzendkosten erbij is dat al gauw een flinke investering.

Omdat de eerste cursus inmiddels al gepland staat, moet er toch iets verzonnen worden en dus struinen we Dubai af op zoek naar bruikbare voorwerpen of onderdelen. Gelukkig zijn er via google wel specificaties te vinden van de verschillende A-frames, sta-tafels, hoepelsprongen enzovoort, dus er begint zich een idee te vormen hoe één en ander gerealiseerd zou kunnen worden. Bij Ace hebben ze tuinhekpaaltjes die we kunnen gebruiken en hier kunnen we ook hout en verf scoren voor de A-frame. Een hoepel is natuurlijk te krijgen bij de speelgoedwinkel en ook schaffen we een flinke rubberhamer aan om het parcours te bouwen.









De eerste training is 's ochtends om half negen en om half twee de avond ervoor is versie één van het parcours gereed. Toch best aardig gelukt lijkt me, maar beoordeel het zelf? Er is vast nog wat verbetering mogelijk, maar met ons "just-in-time" beleid is dat hopelijk een paar uur voor les twee gereed...