maandag 22 juni 2009

Klantenservice

"Om door te gaan in het Arabisch kies 1, voor engels kies 2"

"Voor informatie omtrent Dubai e-government betalingsverkeer; toets 1"

"Goedemorgen, u spreekt met de klantenservice van de Dubai e-government. Waarmee kan ik u van dienst zijn?"

"Dag, mijn naam is PS. Ik heb een vraag; ik betaal altijd mijn DEWA water- en electriciteitsrekening en ook de SALIK tolheffing electronisch. Nou probeer ik al een paar dagen mijn betalingen te doen, maar steeds als de site doorlinkt naar de Dubai e-government, krijg ik een scherm te zien dat zegt: toegang geweigerd! Ik heb het al tig keer geprobeerd, cookies verwijderd etc, maar niks helpt. Kunt u mij helpen?"

"Van wat voor PC logt u in?"

"Hoe bedoelt u?"

"Logt u aan vanaf een privé of een zakelijke PC?"

"Ehh, 't is mijn werk laptop...maakt dat wat uit? Ik betaal al bijna twee jaar mijn rekeningen zo"

"Dan is dat waarschijnlijk 't probleem; als u vanaf een andere PC aanlogt of via een privé-netwerk, dan lukt het waarschijnlijk wel."

"Is dat nieuw? Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt?"

"Ja, er zijn wat problemen geweest met zakelijke PC's, dus zijn die recent geblokkeerd."

"Maar de site zegt alleen; toegang geweigerd. Er is nergens een melding waarom &/of wat te doen. Als er nou een toelichting zou staan, dan had ik waarschijnlijk een paar dagen eerder geweten wat te doen..."

"Hmm...kan ik verder nog iets voor u doen? Nee? Een prettige dag verder."

Zucht. (door PS)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten